Alla inlägg den 15 september 2022

Av Sofia - 15 september 2022 18:32

Vilken märklig dag! Många typer av känslor har genomsyrat dagen. Från kärlek och glädje till sorg och tomhet. Min kropp är till största delen uppbyggd av känslor. Vi börjar med det som gjorde mig ledsen. Det har varit en tuff vecka efter valresultatet och allt vad det innebar med att Centerpartiet backade samtidigt som SD gick så framåt. Idag var det nämnd - som då består av representanter från olika partier - och att få beskedet att Annie Lööf avgår som partiledare timmarna innan jag ska in och presentera ekonomi satt verkligen inte utanpå. Det var helt enkelt jobbigt.

Nu tycker jag att Annie tar ett klokt beslut. Hade gärna sett henne stanna kvar - hon är så stark och har stått upp för det som är rätt, ända in i kaklet. Men är det värt att sätta så mycket på spel? De avskyvärda dödshoten - det är så ovärdigt och fruktansvärt. Hon har varit ledare i 11 år. Förra valresultatet var historiskt och sensationellt bra. Tack Annie! Du är fantastisk!

I går morse fick jag ett mejl av Henry med en bifogad länk. Han hade blivit intervjuad om sitt arbete på Espresso house som master barista och den finns att läsa på deras hemsida. Hur coolt som helst och jag är otroligt stolt och glad. Mammahjärtat svämmar över av kärlek.

Passar bra när det är kärleksvecka i Nässjö kommun. Jag gick en runda i vår fina stadspark på lunchen och fotade regnbågshjärtat, skapat av esteteleverna på Brinell. Å de fina stolarna som ALLA får sitta i oavsett vem du är!



Tack Annie!

Fick inte till kortet som visar att det är ett hjärta men det ÄR ett hjärta!

Här är ALLA välkomna att sitta!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards