Alla inlägg den 5 september 2022

Av Sofia - 5 september 2022 19:40

Gick till jobbet i morse. En kall men helt ljuvlig morgon. Startade kl 06 då jag hade första uppföljningsmötet för dagen kl 07.30 Jag förundrades över nattens fantastiska arbeten utmed vägen. Alla dessa spindelnät som fanns precis överallt. Jag bara undrar - hur många spindlar finns det i världen eller åtminstone i Spexhult? Vilket jobb. För de gör väl ett nät per spindel eller gör en spindel flera nät? Ja vilka stora frågor jag bär på, konstaterar jag nu.

Jag har lite spindelfobi vilket innebär att jag kan acceptera småspindlar men stora åbäken - fy vad otäcka de är. Stella har spindelfobi deluxe och jag har t.o.m köpt en spindelmaskin eller spindel-antimaskin kanske är mer rätt. En grej man sätter i vägguttaget och ger ifrån sig nån typ av nånting som inte spindlarna gillar. Å det fungerar. Hur som helst - näten är vackra.

Bra men lång dag på jobbet. Delårsbokslut augusti är på god väg att bli klart. I varje fall siffermässigt. Nu ska det skrivas texter etc.

Vi laddar inför partiledardebatt ikväll. Nu är det nära val. Mindre än en vecka. Adrenalinet flyter i ådrorna. Ända in i kaklet!

Go kväll!!!

Många spindelnät i skogen

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards