Alla inlägg den 21 september 2022

Av Sofia - 21 september 2022 19:36

Tusen tack till alla er som röstade på mig i kommunvalet. Ni som kryssade mig. Tack för att ni röstade på ett parti med värderingar av guld och en stark ideologi och framförallt ett parti som HAR en ideologi.

Nu lovar jag att göra mitt allra bästa, så gott som jag i möjligaste mån kan för att driva våra frågor och för att behålla ett bra Nässjö. För vi HAR ETT BRA Nässjö. Alla som inte håller med - öppna ögonen. Det FINNS självklart förbättringspotential osvsett styre och det ska vi jobba med och förbättrar! Jag skulle bli besviken om vi inte tillsammans med vettiga partier får majoritet och därmed överlämnar ett dukat bord. Ekonomin är bra, skolresultaten går uppåt, näringslivet blomstrar, flera nya bostadsområden har byggts, det händer och händer och händer i vår kommun. Förhandlingarna är inte klara och jag är inte delaktig i dessa men jag HOPPAS!

Var totalt däckad i går eftermiddag och kväll efter min fjärde dos av Covid-vaccin. Idag jobbade jag hemma men känner mig mycket bättre. En sista blombukett från Solbackas fina blomsterbod inhandlades på lunchen. Så enormt fin. Nu kommer snart frosten. Jag ser redan fram mot nästa säsong. Så mycket blomsterglädje detta har skänkt oss i sommar.

Jag penetrerande valsiffrorna lite mer noggrant idag. Valdeltagandet har sjunkit i Nässjö från 84 procent till 80. Nästan fem tusen som inte går o röstar. SKÄMS!!! Vi lever i en demokrati o har en rättighet värd guld. Om ni är så uttråkade eller missnöjda eller vad det nu är, rösta blankt. Visar ändå en typ av delaktighet. Jag kan förstå kritiken gällande köerna i år men fem tusen handlade inte detta om.

God kväll!!


En låt värd att höra när det blåser kyligare vindar!
https://youtu.be/b-8d8susBo8

Tack till er som kryssade mig!

Årets sista bukett från vår blomsterbod i Solbacka. @blomsterkrukanisolbacka

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards