Alla inlägg den 25 juli 2022

Av Sofia - 25 juli 2022 19:22

Utvilad! Det är en härlig känsla, när den kommer. Även om vi nu tröttar ut oss på långa cykelturer eller promenader samt löpning känner jag mig utvilad. Mentalt. Nu lider jag inte av hejdlöst mycket åldersnoja men det är som om ansiktet blir lite slätare på semestern. Det är mycket grubblerier som försvinner. Det ständiga ekorrhjulet stannar lite upp och ett evigt planerade av all tid tar paus. Nu handlar det mest om vad vi ska äta och när. Inte särskilt jobbiga utmaningar.

När dagarna flyter ihop och tisdag känns som fredag och söndag känns som vilken dag som helst. Älskar det! Jag har fullständigt släppt jobbet och tankar på det vilket är extremt skönt, men jag öppnade upp datorn idag eftersom jag lovat att ta hand om fakturorna. När det var gjort samt konstaterat att inget akut behövdes åtgärdas i mejlkorgen var det skönt att stänga igen maskinen. Det tog lite emot att surra igång tankarna på jobbet men jag avslutade dem fort. Man behöver några veckors ledighet för jag vet vad som väntar i höst. Laddade batterier är nödvändigt för att orka.

David ringde och ville komma ut på fika med Matilda innan de lämnar Sverige för en vecka i utlandet. Så kul. Väldigt passligt att vi varit i Eksjö idag och köpt 5 liter blåbär av ihärdiga plockare. Jadå, vi ska plocka själva men det här gick inte att motstå. Så blåbärspaj fick det bli till fika med vaniljglass - så gott. Ljummet väder på altanen och prat med goa ungdomar.

Nu har min Mårbackapelargon blivit riktigt fin. Den jag fick i sångtack på morbror Göstas begravning. Hans minne lever ännu bättre genom den. Så fin!!!

Ha en fin kväll!!!

Vacker!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards