Alla inlägg den 16 juli 2022

Av Sofia - 16 juli 2022 16:49

Ljuvligt att vakna upp i egna sängar. Lite kyla som drar in från den öppna altandörren och det enda oljudet som jag bara tycker är trevligt är fågelkvitter. Å så gott att åter få äta knäckebröd till frukost. Tänk vilken vanemänniska man är. En croissant då och då är ju inte helt fel men det är inget som slår knäckebröd. Å sen en perfekt löpartur till Sjömilsås. Underbart väder och jag var pigg i kroppen. Dessutom fick jag en trevlig pratstund med bror Pelle som stannade bilen när han såg att det var jag.

Idag handlade vi blommor i Solbacka. I en ny butik här i området. En driven tjej som odlar mängder och har nu startar upp en verksamhet. De finaste buketter kan man gå och köpa i ett fint litet träskåp och swisha vad det kostar. Vilken underbar idé. Blomsterkrukans sommarblommor. @blomsterkrukanisolbacka på Insta.

Jag minns i höstas när vi gick våra rundor i området och förbi deras hus. En skog av underbara dahlior i alla regnbågens färger skymtade och det var anledningen till att vi planterade några knölar i våras. Hoppas nån ger någon blomma. Annars vet jag vart jag skall gå.

Snart dax för en cykeltur. Lite lagom, ca 7 km och umgås med bästa Cissi och Claes några goa timmar,

Ha en fin kväll!!

Ljuvlig bukett

Våra nu flyttade tomater när växthuset blev fullt

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards