Alla inlägg den 24 juli 2022

Av Sofia - 24 juli 2022 19:21

Nu väntar två abborrar på att få stekas. Stora feta och förmodligen väldigt goda. Vi gjorde ett nytt fiskeförsök idag, en kompis till oss, som verkligen kan sjön och fiske tipsade om att idag är det bra abborra-väder.

Två feta, stora abborrar drog Jonas upp. Två och en halv timme var vi ute. Den första drogs upp när vi dragade mitt på sjön. Det har aldrig hänt. Mitt på sjön. Den sista drog Jonas upp när regnet kom, typ vid vår badplats innan vi skulle avsluta fisket och parkera båten. Har heller aldrig hänt. Nu var det inte bara lycka på dagens tur. Jag lyckades med konststycket att sno in min lina i propellern på elmotorn. Det har jag aldrig lyckats med. Det tog en stund att fixa till. Jonas lyckades sätta ett drag i repet till ankaret. Ja, lite strul men vad gör det när abborrar är med hem.

Löparrunda på förmiddagen och måla dörr uteförråd gång nr två. Vi ville hinna plocka blåbär oxå men vi valde fiske. Man hinner inte riktigt allt. Å efter gårdagens långpromenad var vi rätt trötta. Kände det i löparsteget idag men rundan var ändå skön. Vi hann precis hem innan värmen kom tillbaka med besked.

Go kväll!

De första godingarna är klara! Mums!!

Storfiskaren

Kvällsmat. Ps- vår köksho är stor?

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards