Alla inlägg den 7 juli 2022

Av Sofia - 7 juli 2022 19:34

Det är ju knappt man är berättigad till en AW med kollegorna när man inte jobbat men så blev det idag. Tog bussen in till stan halv fyra - de få fordon som går - och det blev trevliga timmar på Brasseriet. Firade in semestern. Det är en go känsla i luften när man samlas och folk gör sin sista dag i morgon. Några veckors ledigt och sen ses man nån gång i augusti.

I morse lyckades jag somna om när Jonas åkte kl 06. Var lite irriterad att jag inte var trött när hans klocka ringde. Bara för att jag får sova och kan ligga kvar är jag helt plötsligt piggare än normalt. Men jag ansträngde mig och somnade om till klockan 09. Så skönt. En balja gröt och två ägg. Så gott!

Sen blev det löpning och naturligtvis öppnade sig himlen på turen, det regnade så kraftigt att jag placerade mobilen i en plastpåse jag brukar ha för säkerhet skull. Men turen var skön ändå. Särskilt skönt att ställa dig i duschen efteråt.

Ikväll äter vi rester av gårdagskvällens grill. Bjöd upp grannen på lite mat som tack på förhand att han vattnar våra plantor nästa vecka. Det är mer eller mindre ett heltidsjobb att fixa detta.

Go kväll!!

Nu är Mårbackan så fin, den jag fick i sångtack för morbror Göstas begravning.

Från Halla till city på AW

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards