Alla inlägg den 10 juli 2022

Av Sofia - 10 juli 2022 12:01

Nej, jag pratar inte EM-fotboll nu. Jag pratar eller skriver om den fina utmärkelse som Henry fick i fredags. Sent i fredags kväll fick jag bilder på diplomet. Han hade erhållit titeln månadens barista Espresso House region MITT. Å den regionen är inte så liten. Norrköping, Linköping vidare söderut ända till Västervik.

Jag fick tillåtelse att dela och berätta och vissa kanske anser det som skryt, det får ni gärna tycka. För mig är det total glädje och seger. Rakt igenom seger. Å nu menar jag inte att själva diplomet är avgörande för den beskrivningen, bara att Henry jobbar och försörjer sig är en seger med tanke på historien. Allt hon och han kämpat med, hur hopplöst allt kunde kännas. Hur vi, föräldrar, skola, BUP och framför allt Henry tillsammans vände detta, steg för steg för steg. Till alla som lever med psykisk ohälsa - det finns hopp och en väg ur detta. Att individen själv är mottaglig för hjälp är förstås en förutsättning och väldigt viktigt.

Att hitta något man trivs med och brinner för, jag skulle vilja säga, smular sönder betygens betydelse. Ett inre driv kan försätta berg. Henry är ett levande bevis på detta. Å plugga kan man göra senare i livet, om man vill, behöver och har motivation.

Är så innerligt glad för den bekräftelse du har fått. Jag vet att du blev halvt chockad i fredags - jag menar det finns så många Espresso house shoppar. Ett stort grattis från djupet av och hela mitt hjärta! Min egen favoritbarista. Du har lärt mig så mycket om livet, Henry och jag vill inte vara utan denna erfarenhet. Du har oxå lärt mig så mycket om kaffe, det i sig är himla kul!

Nu sitter vi i bilen mot kontinenten. Vi byter Solbacka mot röpölse, smörrebröd, möjligen nån Tuborg och Skagenmålarna för några dagar. Typ 30 år sen jag var där och jag är så svag för makarna Ancher, Kröyer med flera. De kunde konsten att fånga det där speciella ljuset som finns där. Där haven möts. Kattegatt och Skagerack.

Vi börjar med ett stopp hos Erik, Melinda, Harlow o Stellan. Mysigt!!!

Ha en forsatt fin söndag!

Min favoritbarista Henry

Så fantastiskt kul!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards