Direktlänk till inlägg 11 augusti 2021

Back to work

Av Sofia - 11 augusti 2021 18:54

Vardagsrummet eller rättare sagt matsalsbordet är åter arbetsplats. Skärmar och dator är uppkopplade och jag startade arbetsdagen på riktigt vid en spegelblank sjö med sol och dimma. Fantastiskt vackert! Det enda som störde mina tankar var det kommande besöket hos tandläkaren kl 08.20 Rotfyllning, del 3. I dag skulle de tre tandkanalerna fyllas och jag hatar verkligen alla moment. Plastduken över truten känns som man ska kvävas, man gapar så stort så käken liksom fastnar. Jag behöver inte förklara, alla ni som varit där, vet. Har en kollega som kan SOMNA hos tandläkaren - den är helt otrolig!

Men rotfyllningen blev bra, röntgenbilden visade det och nu ska jag tillbaka en gång till o göra den sista topplagningen. Hade ju önskat att de gjort allt idag men de ville väl helt enkelt inte plåga mig mer. De märker väl min avsky, varenda cell i kroppen har ångest för att det ska göra ont. Det är som ett träningspass att ligga i den där stolen - är helt slut efteråt.

Hem o jobba vidare. Tog morgonkaffet på trappen och sprang på lunchen. Ljuvliga dag. Kanske dock inte var optimalt att springa dryga milen efter hög feber och frossa pga av vaccinreaktion i går natt. Var onormalt trött helt enkelt.

Möte fram till fem med ledningsgruppen och trots att det sker på Teams är det himla kul att se alla. Jobbstarten gick bra, man är igång.

Ha en fin kväll!

Ljuvlig morgon

Kaffe på trappan

Arbetsplatsen riggad

Löparvägar

Idag blev det förbi Craigh na dun eller Torsa stenar ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 19 maj 18:29

En så go helg har snart passerat. Det vackra, varma vädret bara fortsätter och man vill vara ute absolut så mycket det bara går. Förutom när det hockeymatch VM. Den tittade vi på såklart igår och det gick ju bra även denna gruppspelsmatch. Det blir m...

Av Sofia - Fredag 17 maj 16:23


Håll gränsen ? gå och rösta i EU-valet Snart är det dags för EU-val. Mellan den 22 maj till 9 juni har just du möjlighet att påverka. Du har en möjlighet att lägga en röst på en kandidat som kan göra skillnad. Nu har valkampanjen dragit igång på allv...

Av Sofia - Onsdag 15 maj 19:28


Min äldsta moster har somnat in. Anna-Lisa har flyttat hem till änglarna och framförallt till maken Gustaf som lämnade oss 2017. Då var han 102 år. Anna-Lisa har levt nästan ett helt sekel, hon skulle fyllt 100 år i november detta år. Det är svindlan...

Av Sofia - Tisdag 14 maj 18:17

Den känslan. Känslan när man får hämta Stella på Nässjö station efter att hon har varit i Edinburgh en dryg vecka. Jag var betydligt lättare i sinnet än när jag skjutsade ned henne till stationen förra måndagskvällen. Är väldigt stolt dock, att hon e...

Av Sofia - Söndag 12 maj 18:10

Jodå, vi höll oss vakna - genom alla låtar igår när Eurovision gick av stapeln. Tycker det var ett proffsigt arrangemang av Sverige och Malin och Petra ledde det med den äran. Kroatien mot Schweiz och sistnämnda drog ett längre strå. Gillar den låten...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards