Alla inlägg den 29 augusti 2021

Av Sofia - 29 augusti 2021 18:34

En riktigt bra söndag innehåller rörelse, greja hemma, god mat och vila. Hyfsat väder kan läggas till men det råder man inte över - idag dock har det varit hyfsat. Ljummet och uppehåll. Alla ovan ting finns med denna söndag.

Efter en bra natts sömn till skillnad mot veckan blev det en god frukost. Märkligt att man aldrig tröttnar på kokt ägg, the, juice, knäckebröd och grekisk yoghurt med lite sirap. Så gott!

Jonas skulle springa och avundsjukt såg jaghonom skutta iväg med sin speciella stil. ?Styltben? som han kallar det själv. Jag beskriver det mer som att knappt lyfta på benen. Men han gör det fort. 1 mil på 5,13 i snitt. Beundransvärt. Är avundsjuk på det oxå? Jag kände mig så pass pigg att jag gick till stan och vände. En ganska lång runda. Men jag pausade på halva vägen och njöt en Cappuccino plus en ingefärashot på Espresso house. Gott! Det var lätta steg och mycket ork och jag friskförklarar härmed mig själv. Så otroligt skönt!

Jag hämtade en zucchini från landet och gjorde zucchinipkättar till lunch. Härligt passande landade David precis när vi skulle äta. Det händer inte ofta att vi käkar ihop alla fyra mitt på dan men plötsligt händer det. Å plättarna var ahhhhhh så goda.

Sen städade vi uteförrådet, bytte vatten i spabadet, skördade all vitlök och all den mogna chilin. Check!

Nu sitter vi vid brasan i en doft av chili som torkas i ugnen. Det ska malas ned till pulver. Tips från min bror Anders som är en hejare i köket.

Tacos till kvällen. Guacamole med hemodlad chili och vitlök som tillbehör - det är det godaste jag vet även om mitt klimathjärta säger lite nej (till avacado då).

Ha en fortsatt fin söndag!

Söndagsfika all by my self

Lika vackert som det är hett - jädra vilken kadyll det var i dessa?eller kanske heter det scoville

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards