Direktlänk till inlägg 15 mars 2020

Henry at home

Av Sofia - 15 mars 2020 18:01

Mysigt att få hem Henry lördag till söndag denna helg. Det var väl lite tveksamt om han skulle komma hem (med tanke på Covid 19) men han åkte. För tillfället har han lite ledigt då Espressohouse-shopen där han jobbar ska renoveras. Han trivs med jobb och liv och detta värmer mitt modershjärta så enormt. Han skulle på en Barista-utbildning inom kort men den blir uppskjuten (på grund av Covid 19). Ja, detta virus ställer till det minst sagt.

Igår kväll käkade vi tacos och spelade spel. Tvärtom spelet. På alla mer eller mindre lätta frågor ska man svara tvärtom. Å trots att det är ja eller nej, alltså 50 procent chans till rätt, blir det kaos i min hjärna. Jag o Jonas var kassast. Jag tog mig mot slutet, dock. Är glad motsatsen till ledsen? Här är då svaret nej o så vidare...

Idag skjutsade jag Henry till tåget. Sedan kom nästa gäst. Lilleman från Landsbro. Mysige William. Jag fixade tortellini med tomatsås till middag. Det gick hem. Vansinnigt trött hela helgen. Skyller på fredagens sena event. Man är för gammal för att nattsudda!

Go kväll!!!

Henry att home

Vi undersökte källaren. Här planerar vi en glaslucka med belysning.

Mysig afton

 
 
Ingen bild

Anders Griph

17 mars 2020 00:08

Jag sökte på Sikanäs Alexander en äpplesort och hamnade här. Det fanns en gammal man här i Rörvikstrakten som Hette Herman Lörnander i Repanäs. Han berättade om detta äpple och jag vet att det står ett sådant i Repanäs och jag tänker ta ympkvistar från det,för sätt ympa in det i några andra äppleträd. Vet du något mer om denna sort och finns det något mer träd av den sorten? Mvh Anders Griph Rörvik

Sofia

20 mars 2020 15:24

Tyvärr är min kunskap om äppelsorter dålig. Från Sikanäs (utanför) Sävsjö kommer mina förfäder. Det enda jag vet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 19 maj 18:29

En så go helg har snart passerat. Det vackra, varma vädret bara fortsätter och man vill vara ute absolut så mycket det bara går. Förutom när det hockeymatch VM. Den tittade vi på såklart igår och det gick ju bra även denna gruppspelsmatch. Det blir m...

Av Sofia - Fredag 17 maj 16:23


Håll gränsen ? gå och rösta i EU-valet Snart är det dags för EU-val. Mellan den 22 maj till 9 juni har just du möjlighet att påverka. Du har en möjlighet att lägga en röst på en kandidat som kan göra skillnad. Nu har valkampanjen dragit igång på allv...

Av Sofia - Onsdag 15 maj 19:28


Min äldsta moster har somnat in. Anna-Lisa har flyttat hem till änglarna och framförallt till maken Gustaf som lämnade oss 2017. Då var han 102 år. Anna-Lisa har levt nästan ett helt sekel, hon skulle fyllt 100 år i november detta år. Det är svindlan...

Av Sofia - Tisdag 14 maj 18:17

Den känslan. Känslan när man får hämta Stella på Nässjö station efter att hon har varit i Edinburgh en dryg vecka. Jag var betydligt lättare i sinnet än när jag skjutsade ned henne till stationen förra måndagskvällen. Är väldigt stolt dock, att hon e...

Av Sofia - Söndag 12 maj 18:10

Jodå, vi höll oss vakna - genom alla låtar igår när Eurovision gick av stapeln. Tycker det var ett proffsigt arrangemang av Sverige och Malin och Petra ledde det med den äran. Kroatien mot Schweiz och sistnämnda drog ett längre strå. Gillar den låten...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards