Alla inlägg den 8 mars 2020

Av Sofia - 8 mars 2020 12:13

Vilken dag igår. Jonas o jag hade lite o styra med. Till kvällen skulle vi bjuda våra bröder och systrar på ?tack-för-bröllops-uppvaktning? och vi hade några saker att inhandla. Vi gick till ICA o handlade. Jag började följa tre-milen i Holmenkollen via mobilen och det var grymt spännande att se Frida Karlsson och de andra svenskornas placeringar. Johaug envist först. Vi hann hem till TV?n och fick se de sista kilometerna och upploppet. Å vilket upplopp.

Frida gör det!! Hon vinner en härlig seger, slår oövervinnerliga Johaug och guldet är hennes. Sveriges! Å vårt! Är man släkt så känns det i hjärtat på riktigt ska ni veta. Tårarna bara trillade. Hon är så grym och det är sååå välförtjänt. Efter en start på säsongen med tävlingsförbud och få denna seger! Så ung! Så stort! Tusen grattiskramar till dig inklusive mamma Mia övrig familj och vallateamet!! Fler härliga svenska insatser igår. Ebba trea och Kalla fyra.

Å mer släkt blev det framåt aftonen. Jonas syster och mina bröder med respektive njöt av kvällen med god mat från Sousviden och Jonas goda semmelkladdkaka. Vi fick finaste tulpanbuketten jag sett och vin o hembakt surdegsbröd. Gott till frukost idag, Monica!

Nu har vi vandrat i skogen (med stövlar) och hört fågelkvitter. Nu ska vi bege oss till bomässan på Elmia och se på lite fina grejer. Förhoppningsvis inget Coronavirus i närheten.

Å så funderar jag på att skriva en rad om Mello som vi hade på lite i bakgrunden i går. Men jag avstår nog det.....

Ha en fortsatt fin söndag!

Tjusigaste buketten

Härlig kväll

Jonas fixar efterrätten

Alltså detta upplopp!!!

Grymma Frida tar guld. Härliga svenska tjejer! Ebba trea och Kalla fyra

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards