Alla inlägg den 20 mars 2020

Av Sofia - 20 mars 2020 15:46

Ledig idag. Med lite dåligt samvete. Alltid. Det slutade med att jag öppnade datorn och fixade lite, vilket var tur. MEN jag har varit ledig, grötfrukost och tittade på envisa snöflingor som dansade utanför fönstret. Sedan kom solen och jag sprang en runda. Så skönt. I ca 50 min hade jag inte en tanke på Corona. Bra det! Jag njöt av att bli andfådd o svettig, njöt av solen.

Jag har så smått tappat förtroendet för massmedia. Jag är trött på att få en så onyanserad bild av Corona. Trött på att se den där virusbilden med röda fula pluttar. Trött på läsa om ytterligare ett fall i Jämtland, två till i Sörmland. Varje minut. Har våldtäkterna helt upphört? Bilolyckorna? Inte för att det roligt att läsa om det heller men nyhetsrapporteringen har helt upphört om annat i vårt samhälle. Å flyktingarna i södra delar av Europa - har de tagit semester?

Jag har tappat förtroendet även för UC. Jag o Jonas betalar 139 kr i mån för att inte bli ID-kapade. Det ska tydligen vara bra att ha ett sånt skydd. När jag häromdagen loggade in o skulle fixa autogiro på mina sidor stod det ?Välkommen Sofia Storme?. Det har jag inte hetat sedan 2003. Nu kan jag hålla med om att kombinationerna av mitt namn har blivit många sedan dess men ni fattar grejen va? Jag betalar pengar för min identitet o så har de inte själva rätt uppgifter. Galet dåligt. Jag menar Sofia Storme existerar ju faktiskt inte.

Men jag existerar. Särskilt i dag. Fredag. Helg stundar. Jag tar tyvärr snart adjö av David och Stella för en vecka. I dessa tider vill man ha dem hos sig ständigt!

Denna vy minskar stress o negativa tankar

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards