Alla inlägg den 9 mars 2020

Av Sofia - 9 mars 2020 16:21

Startade med sovmorgon. Å när man är ledig är man ALDRIG så gosigt sovtrött som när man jobbar och ska gå upp.

Havregrynsgröt och så läste jag tidningen på datorn. Då är det väldigt lätt att även kolla jobbmejlen. Det ska man inte göra när man är ledig. Eller ofrivilligt ledig kanske man kan kalla det. Naturligtvis underbart att vara hemma men jag måste plocka ut timmar - jag måste ha en plan för det... Det hopar sig lätt grejer när man är hemma o inte på plats. Fixade lite.

Tog en långpromenad i det underbara vädret. Ringde mamma o pratade en bra stund. Härligt att ha henne. Sedan ringde min kusin Eva-Lena. Otroligt kul att prata med henne - det händer inte så ofta. Vi pratade Vasa-lopp och pratade skidprestationer - Jonas farbror Börje som åkte för 60:e gången och vi pratade såklart Frida (hennes syskonbarn) och hennes framfart i spåren. Ja, vi har mycket som förenar oss i livet. Å livet ja - det där livet! Som kan vara upp och det kan vara ned. Så kul att du ringde Eva-Lena. Kram!

Har för första gången på länge snörat på mig löparskorna. En kort runda på 7 km men det gick hur bra som helst. Nu vet jag precis vad jag ska göra framöver och plocka ut lite tid från jobbet. Springa!

Ett härligt vårregn mötte mig på returen och nu smattrar det kraftigt.

Go kväll och just det ja - GRATTIS alla underbara kvinnor i dag. Nej det är inte internationella kvinnodagen idag men vi finns idag oxå!!

Vååårlycka

Så gott med en vårtur

Artikel från i lördag! Grattis till kvinnorna - alla dagar!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards