Alla inlägg den 5 mars 2020

Av Sofia - 5 mars 2020 19:01

Har nog haft den rubriken i många år just denna dagen. Å den är ju speciell. Har blivit mer speciell med åren eller bara mer omskriven. Precis som Coronavirus. Väldigt omskrivet av media och man kan undra vart det kommer barka hän och hur farligt det är förhållandevis till andra influensor. Farligt såklart om man är nedsatt och har dålig hälsa i allmänhet. När jag åkte till Stockholm blev jag skärrad så fort jag hörde nån främling hosta. Å kollegan som skulle till norra Italien ska nu inte åka. Det kanske finns en liten möjlighet att åka på VM i hockey som äger rum i Schweiz. Ger mig den på att det blir inställt.

Men det var ju fössta tossdan i mass jag skulle skriva om. Chefen bjöd på massipantåta idag. Väldigt gott efter en lång dags uppföljningssamtal februari med avd.cheferna

Handling inför helgen på ICA. Det sägs att folk hamstrar i Corona-tider. Vi köpte en storpack toapapper och väl hemma hade vi visst en full ej påbörjad. Kan vara bra att ha om man blir isolerad.

Ikväll blir det fläskytterfilé i soya/lingon/grädde-sås. En favoriträtt. Firar lite - David har fått A-lagskontrakt med NIF. Så kul! Samtidigt lite plåster på såren efter gårdagens förlust i kvartsfinalen mot Edsbyn i Edsbyn. Sista matchen med juniorerna för honom o en del andra spelare. Men det är livet! Lång resa hem ned bussen...

Ha en fin kväll!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards