Alla inlägg den 14 mars 2020

Av Sofia - 14 mars 2020 14:18

I går eftermiddag gick jag hem från jobbet. Efter dagens mycket ymniga snöfall var det en rejäl utmaning. Vissa sträckor fick jag lufsa i två-tre dm snö men så vackert. Som att vandra i ett sagoland. Viss hatkärlek till snö den 13 mars MEN så vackert!!! När jag kom hem var jag genomsvettig. Fortsatt att skotta regnblöt tung snö.

Sedan var det fest med stort F. Min kollega Cissi o Claes hade generöst bjudit in många olika par och det var hur trevligt som helst. Fantastiskt god mat och dryck i ett vackert hus med många trevliga människor. Kan inte bli så mycket bättre. Det blev med andra ord mycket bra och mycket sent.

Vi hade förberett för promenad hem genom skogen om vi kände för det. Vi kände för det så kl halv tre traskade vi hemåt i månskenet och det var åtta minus. Vi krigade på i samma snömängder som jag gjort tidigare på eftermiddagen. Somnade som stockar.

Nu dricker vi kaffe ute i den första varma solen. I ett vinterlandskap.

Ha en fin lördag!

Eftermiddagen igår

Förmiddag idag

Under busken kommer de...tulpanerna

Solbacka

Gofika

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards