Alla inlägg den 3 mars 2020

Av Sofia - 3 mars 2020 18:03

Utpumpad efter en kursdag i Stockholm. Hotellfrukost och Alvedon startade min dag. Fick sova längre än en vanlig dag vilket jag behövde. Tänkte rätt som tog tåget igår. 10 st kursdeltagare plus en av kursledarna satt fast i Södertälje i drygt en timme i morse å det var det tåget jag skulle åkt med.

Det har varit en bra dag. Mycket bra kunskap även om det mesta var övergripande. Kursledarna trollband oss lite tror jag. Som nån sa: Hade han pratat om skohorn hade han fått det att verka intressant. I kombination med att ämnet är intressant blir det en bra kombo. God ekonomisk hushållning har vi diskuterat mycket och jag åker hemåt mot min kommun där resultatet var alldeles för dåligt. Annat jag tar med mig, och visste innan, är hur viktig budgeten är som styrmedel. Plus att det är oerhört viktigt att cheferna ute i verksamheterna förstår ekonomi. Överlag läggs alldeles för mycket ansvar och uppgifter på ekonomer sa expertisen idag. Nähä...

Glad som bara den blev jag igår av Davids mess. Han skrev: Nu får du kolla bandy i Stinsen två år till! Han har fått tvåårskontrakt med NIF. Så kul. Är så stolt. Å lite egoistiskt glad att han inte pyser iväg till ngn annan bandyort, såklart!!!

Stockholm från Söders höjder

Heja David o di blåe

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards