Direktlänk till inlägg 27 februari 2022

En helg full av sol och skav

Av Sofia - 27 februari 2022 17:55

En helt sagolikt vacker helg är till ända. Solen har öst ned och vintern håller på att spricka. Bokstavligen. Isen spricker, snön töar bort på vissa ställen, fåglarna sjunger och luften börjar dofta vår. Kallt på nätterna förvisso men hellre såhär än ruskigt grått väder.

Igår hade vi premiär för utefika. Satt på nya trappen och firade med kaffe och ha, ha lussebullar. Man tager vad man haver.

Gårdagskvällen bjöd på Mello deltävling nr 4 och
Mozzarellamackor. Goda mackor men svagt startfält i gårdagen musikevenemang. In i dimman blev åtminstone jag glad av och man får vara nöjd med det. Klara Hammarström var onekligen bra men den slog inte låten hon tävlade med förra året.

Idag har vi besökt både Landsbro och Torset. Vi delade på en god pizza och åt den hos Birgit. Kollade på gamla kort från när Jonas var liten som jag aldrig sett. Så kul.

Sedan blev det fastlagsbullar hos mor och far. Där är det inte semlor även om de lätt kan förväxlas. Hembakt är hembakt. Gott och mysigt!!

En härlig helg men det finns ett stort skav. Det som händer i Ukraina. Sover dåligt om nätterna och jag är in i själen orolig för vad som kommer att ske. Allt känns lite meningslöst. Trots en vår som är på väg.

Promenad

Utefikapremiär

Gamla kort på Jonas och hans syster Helena. Såååå söta!

Fastlagsbullar - inte semlor

Fina mor och far

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 8 maj 20:29

Igår vid tidig kaffekopp skrollade jag mobilen. Såg ett inlägg från Darins officiella sida. Det var ett år sedan hans låt Starkare släpptes. En helt fantastisk låt i sig som skulle betyda så mycket för mig och Stella. I kampen mot anorexin blev det v...

Av Sofia - Tisdag 7 maj 18:14

Idag är det ingen vanlig dag!! Idag är det min äldsta tjejs födelsedag!!! Johanna 28 år och de åren har ju typ försvunnit fort. Dock ser jag när jag letar i mina fotoalbum att mycket har hänt under dessa år. Åren har många härliga minnen! Idag för 28...

Av Sofia - Lördag 4 maj 18:46

Idag har verkligen vädret varit omväxlande. Morgon med sol, spegelblank sjö och frukost ute. Ljuvligt att starta lördagen så. Sedan gick Jonas och jag in till stan. Några timmars valkampanj stod på schemat och Nässjö city bjöd på street festival. Kun...

Av Sofia - Fredag 3 maj 16:41

Har levt med min hosta sedan i början på november då jag fick lunginflammation. Hostan ville inte försvinna. Efter en sjuk senhöst och vinter blrjade ändå krafterna återkomma- iofs med järntabletter på grund av andra åkommor. Men jag är pigg, har ork...

Av Sofia - Onsdag 1 maj 13:55

Första maj välkommen står det i visan och jag kan ärligen skriva att maj är sååå välkommen. Sol och värme, äntligen. Å med detta följer sysslor. Tvätta altantrall, tvätta utemöbler, tvätta altanens fönster och fönsterskenor som är ett litet projekt b...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards