Alla inlägg den 28 februari 2022

Av Sofia - 28 februari 2022 21:54

Ett hedersamt uppdrag. Å nu har jag skrivit på. Det har funnits tveksamheter och det är enbart ur ett tidsperspektiv men en valkommitté som heter duga och med stöd i ryggen tackade jag ja. Ja till att representera Centerpartiet - den breda mitten!

Nu ska vi vinna valet! Alltså vinna i den bemärkelsen att ha kvar mandaten och helst få fler. I stark övertygelse om alla människors frihet och lika värde, tron på människans förmåga att bestämma över sina liv och skapa sin egen framtid. Så självklart! I en värld full av oro känns det än mer hedersamt att få representera folket. Tro mig. Jag är både glad och stolt.

Det är en valsedel full av härliga människor. Många av dem var med ikväll på Nässjökretsens årsmöte och nomineringsstämma. Fotograf Jonas Karlsson bakom kameran, mobilen.

Förhandlingarna sköttes effektivt av Lena Sumedrea från distriktet och Per Persson var sekreterare. Regionråd Per Eriksson pratade region och min bror Anders pratade Nässjö och nuläge. Andra gröna nyckelpersoner, bl a Ann-Cathrin Gunnar berättade om verksamheten under året och stämningen var på topp. Framtiden andas hopp trots allt som sker!

Det är lite svårt att känna glädje med tanke på vad som händer i världen men inför mitt uppdrag känner jag bara glädje och stolthet.


Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards