Alla inlägg den 9 februari 2022

Av Sofia - 9 februari 2022 19:11

Förutom min underbara familj med fyra egna helt underbara barn med respektive och Jonas och hans fina barn med respektive och nu dessutom SJU barnbarn, har jag en annan familj. Puh, det blev en lång mening.

Min andra familj, för det känns så, är ledningsgruppen på tekniska serviceförvaltningen. Jag ser alltid fram emot våra möte varannan vecka och däremellan har vi mycket samarbete. Helt underbart att ha såna fina kollegor. Cissi, Jessica, Joel, Tommy ansvarar för var sin avdelning och så har vi Ulrika - IT-ansvarig och Kenneth - the boss. Man tillbringar mycket tid med dessa personer.

Idag hade vi bokslutspresentation och knöt ihop säcken för 2021 inför kommunledningen. Jag är alltid lite nervös men det gick riktigt bra. Trots att Joel ringde upp på Teams idag klockan nio och hade ändrat bildspelet. Till det mycket bättre i och för sig - han hade bl a bytt ut mina spargrisar - som skulle symbolisera vårt sparbeting - till nya för han tyckte mina andades clipart ā la 90-tal. Helt ok för mig men jag kan ju konstatera att valmöjligheterna för spargrisar i bildarkivet på webben inte var så stora.

När jag hade dragit mina siffror och alla varför och därför lutade jag mig tillbaka och njöt av de andras dragningar. Så stolt jag är att jobba på tekniska. Så attans mycket vi gör och har gjort med pandemin som en blöt filt även år 2021. Vägar, trottoarer, nya industriområde, nya skolor och förskolor, underhåll och service av dito, städ av fastigheter och mat till barn, elever och äldre, skötsel av skog och sortimentsträdgård i Stadsparken, fordonshantering och mycket mycket mer!!! Nässjö kommun - I like!!

Är så taggad för ett nytt år, att få kämpa på, ihop med dessa kollegor. Min andra familj!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards