Direktlänk till inlägg 11 februari 2022

Semester

Av Sofia - 11 februari 2022 17:45

Som jag har längtat efter denna dagen. Det var längesen jag bokade ledigt i kalendern. Klipptid - hurra! Senaste jag kapade håret var i september. Alldeles för sällan om man har lägre längder.

Problemet med en semesterdag - om det finns några problem vill säga - är att man vill göra så mycket. Dagen går ju med blixtens hastighet. Min dag började med OS och längdskidor herrar. Jag gjorde havregrynsgröt under tiden. Preccis när den var klar gick en propp och vissa delar av huset la av. TV förstås. Har aldrig bytt en propp i hela mitt liv. Så det var väl dags, ha ha. Det klurigaste var att öppna elskåpet och väl där bytte jag propp med Jonas hjälp via mobilen.

Sedan blev det kall gröt o skidor. Poroma blev pååkt o tappade staven. Hoppades så på en medalj från honom idag. Synd!!!

En go stund i frisörstolen med massage och bort med allt slitet. Kände mig så fin när jag gick därifrån. En kall men mycket skön löpartur efter det. Ingen mössa - kunde ju inte dra på en mössa idag när håret var så fint.

Sedan en bra stund med gitarren. Det var längesen jag tog mig tid och det är alltid lika härligt. All stress bara försvinner. Musik är livet!!

Nu sitter vi vid elden och njuter. Av fredag. Sjön har gått upp. En underbar himmel inviger kvällen. Stella kommer strax. Inflyttning i stugan. Jag monterade ihop en snygg klädhängare på 25 minuter efter frukosten. Har fått mycket gjort idag. Nytta o nöje.

https://www.instagram.com/reel/CZ16QOIDGUI/?utm_medium=copy_link

Sjön har spruckit upp

Nyfrissad

Tjusig!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 19 maj 18:29

En så go helg har snart passerat. Det vackra, varma vädret bara fortsätter och man vill vara ute absolut så mycket det bara går. Förutom när det hockeymatch VM. Den tittade vi på såklart igår och det gick ju bra även denna gruppspelsmatch. Det blir m...

Av Sofia - Fredag 17 maj 16:23


Håll gränsen ? gå och rösta i EU-valet Snart är det dags för EU-val. Mellan den 22 maj till 9 juni har just du möjlighet att påverka. Du har en möjlighet att lägga en röst på en kandidat som kan göra skillnad. Nu har valkampanjen dragit igång på allv...

Av Sofia - Onsdag 15 maj 19:28


Min äldsta moster har somnat in. Anna-Lisa har flyttat hem till änglarna och framförallt till maken Gustaf som lämnade oss 2017. Då var han 102 år. Anna-Lisa har levt nästan ett helt sekel, hon skulle fyllt 100 år i november detta år. Det är svindlan...

Av Sofia - Tisdag 14 maj 18:17

Den känslan. Känslan när man får hämta Stella på Nässjö station efter att hon har varit i Edinburgh en dryg vecka. Jag var betydligt lättare i sinnet än när jag skjutsade ned henne till stationen förra måndagskvällen. Är väldigt stolt dock, att hon e...

Av Sofia - Söndag 12 maj 18:10

Jodå, vi höll oss vakna - genom alla låtar igår när Eurovision gick av stapeln. Tycker det var ett proffsigt arrangemang av Sverige och Malin och Petra ledde det med den äran. Kroatien mot Schweiz och sistnämnda drog ett längre strå. Gillar den låten...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards