Alla inlägg den 27 december 2021

Av Sofia - 27 december 2021 12:08

Medan vi satt i bilen på väg mot Stenungsund igår spelade Nässjö IF träningsmatch mot Tranås i Tranås. En match jag gärna hade velat se eftersom David stod i målet. Följde den med spänning i bilen och segern blev Nässjös. Gott!!! Nu ser vi fram mot forsatt seiespel med fler segrar. Såklart!

Dessförinnan läste jag ut boken jag köpte förra veckan. Cecilia Anderssons debutbok. I vikens mörker var titeln och den var riktigt riktigt bra. Sådär spännande så du inte kan lägga den ifrån dig. Vill bara fortsätta läsa. Aldrig har bilresan till Stenungsund gått så fort. Jag blev inte heller illamående - good!

När vi kom fram var det Julafton igen för en stund. Elise fick öppna paket från tomten i Solbacka och den lilla doktorsväskan blev en riktig hit. Hon lekte doktor länge.

En mysig eftermiddag som avslutades med en underbar potatisgratäng och god köttbit. Tack Miccan och Johan för en härlig avslutning på julen.

Nu är vi på väg hem och dagen som följer är späckad. Ta ned den barrande granen, rigga upp min arbetsplats så jag är förberedd i morgon bitti. Hade tänkt att vara ledig i mellandagarna men så blev det inte. Regeringen har tydligen sänkt PO igen (sociala avgifter) igen. Glädjande för företag förstås men inte för ekonomer som ska stämma av alla sina budgetramar. Men Jonas jobbar och barnen är inte på plats så jag kan likaväl jobba. Även om det hade varit mycket skönare att sätta sig med en pocket framför brasan. Kanske ska satsa på att hinna både ock?

God fortsättning!!

Doktor Elise

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards