Alla inlägg den 17 december 2021

Av Sofia - 17 december 2021 19:27

En arbetsvecka är till ända och dagarna och nätterna har sett rätt lika ut. Lägger mig nio, vaknar klarvaken kl elva o tittar ut i Solbackanatten. Fullmånen vandrar runt huset och när den kommit över sjön och speglar sig i vattnet/isen är det smärtsamt vackert.

Dagarna har varit späckade. Budget 2022 och en massa annat som absolut ska göras helst igår. Det är alltid mycket i december men det känns oxå som allas skrivbord rensas från surdegar och de där blafforna hamnar hos mig. Inga problem - bara utmaningar. Lös! Lös! Lös!

På nätterna har jag sysselsatt mig med att läsa. Att fly verkligheten in i en underbar bok är bästa sättet att glömma stressen o alla jobbtankar. Har läst ut boken Nattens färger. En fantastisk blandning av 2:a världskrig, relationer, öden, sorg o lycka. Gott till skillnad från alla mordgåtor man kan ramla över. När jag kom till slutet visade det sig att det var en Nässjö-författare. Så dråpligt kul. Innan hade jag redan bestämt att jag skulle lösa allt av henne och turligt nog kommer en ny bok ut i jan nästa år. Då ses vi Kristin Fägerskjöld på bokhandeln i Nässjö. Härligt flyt med ord och handling. Go on!

Idag har Stella varit på begravning av sin farfar. Sorgligt men livets gång. Otaliga gånger som jag lyssnat till hans trumpetspel på julottan i Norra Sandsjö kyrka när jag var liten. Han var så duktig. Å ögonfärgen fick du av honom, Stella. Ljust blå.

Gokväll!!

Nattens färger övergår i gryning - avstressande syn på väg till jobbet!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards