Alla inlägg den 1 december 2021

Av Sofia - 1 december 2021 18:52

Lämnade tillbaka lånebilen idag. Eller lånebussen som inte var så rolig att köra ute på småvägarna här i Spexhult. Tack o lov fick jag inget möte på vägen ut till stora vägen.

Sedan gick jag till Vipan och tog höger vid Ingsbergssjön. Minus 12, krispigt kallt men otroligt vackert. På andra sidan sjön lyser alla lampor, vyn av Nässjös landsmärke. Kyrkan, vattentornet och stadshuset bland annat. Trots en intensiv kyla tog jag fram mobilen och jag ångrar inte det. Fina kort på stadens konturer. Ett positivt Instagram som spred sig och liksom smittade. För positivitet smittar.

Jag älskar Nässjö. Här bor jag, här lever jag mitt liv, här arbetar jag. Jag är stolt. Tänk om fler kunde sprida dessa vibbar. Ibland känns det tyvärr som precis tvärtom.

Idag - första december. Det betyder månadsuppföljning november och jag har minimalt med tid att bli klar med alla siffror, texter och dokument eftersom vi lämnar landet för drygt en vecka, på lördag. Naturligtvis inträffar sånt som aldrig har hänt. Det saknas till ex fakturor för livsmedel då det blivit strul med inläsningen av fakturor på grund av en uppdatering av ekonomisystemet. Då får man boka upp och efter bästa förmåga beräkna och gissa vad det skulle kunna varit.

Check på allt så långt jag kunde kl 17. Gå till Er-bil och hämta min pärla med lagad liten ruta. Den promenaden i kyla, vind och ymnigt snöfall - då var jag inte riktig lika positiv. Men det blir ju så ljust och vackert?är standard att höra när snön kommer. Men DET är ett vitt A4-papper oxå.

Go kväll!!!

Min stad. Mitt Nässjö.

Denna bild tog jag häromdagen - det såg ut som det brann nånstans.

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards