Alla inlägg den 10 december 2021

Av Sofia - 10 december 2021 23:50

Kall morgon. Sol o sikt. En perfekt dag för att vandra upp på höjderna. Erik skjutsade oss till området där vandringslederna började och det var väl tur, annars hade vi nog inte hittat dit.

Otroligt fina stigar och vägar och många många steg inkl 430 höjdmeter. Vyerna är fantastiska. Blev lite ängslig när en skylt varnade för alligatorer men vi mötte ju en hel del människor så faran var väl inte så stor, kanske?

Å så gick vi lite fel oxå, som vanligt utan att överdriva. Det var många leder som korsade varandra så helt enkelt var det inte. Det klart - går man förbi en skylt med texten avstängd med får man väl skylla sig själv. Det blev två extra km och inte så farligt.

Vi avslutade med en brunch på Los Gatos Café och käkade Egg Benedict. Gudomligt gott!! Särskilt efter den promenaden.

Vi gick hem från stan och nu är vi trötta. Solen är underbart varm och det är så skönt, som jag har längtat efter några goa strålar.

Å grattis Birkir till Idolvinsten! Jag trodde på dig!

Å så förlorade jag NIFs tröjauktion i natt. Inte helt enkelt att hänga med när det skiljer 9 timmar. Budade på Davids tröja men det gick till någon annan lycklig. Fina pengar till barnhjärtefonden. Tröjorna inbringade nästan 40 000 kr.

Go runda!

Gudomligt gott! Egg Benedict

Inte svårt att njuta

Av Sofia - 10 december 2021 01:02

Dagen startade med jobb, decembers nämndsmöte för tekniska serviceförvaltningen. Jag hade ställt klockan på halv sex vilket var onödigt då jag var klarvaken en timme innan. Kollade med en kollega strax före så det funkade att dela bildspel etc och det gjorde det. När jag väl skulle dra ekonomin för november fungerade det inte. De såg bara vitt hemma i Sverige. Jag fick dra siffrorna muntligt (de har ju ändå fått ut all dokumentation i sina plattor). Fantastiskt ändå att vara så långt borta o vara med på nämnden. Å tack Joel för hjälpen!

Sedan blev det en dag inne i stan. Återse Santana Row där vi låg på hotell april på slutspelsresa 2019. Så härlig gata som har både Fjällräven och HM att kolla in. Å idag handlade faktiskt även Jonas. Ett par friluftsbrallor på ovan butik o det var då inte HM.
Vad jag köpte kan jag inte skriva för det är julklappar.

Tog en lunch och promenad i Los Gatos efter detta och till vår stora glädje har både sol och sikt kommit åter. Underbara berg som ramar in denna fina plats. Julgranar, julpynt, apelsinträd och kaktusar i en salig blandning. Å lite god mat o dryck till detta.

Ikväll är det match. Hajarna mot Minnesota. Spännande som vanligt. Ikväll ska jag INTE ha nån väska alls med mig då detta tydligen inte är tillåtet. Köpt en ny väska å så får jag ibte ens använda den.

Good day!!

Solen värmer gott

Julstjärnor och julgran

Varför inte? Eller inte? även om vi har solpaneler :)

Bergen bakom

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards