Alla inlägg den 25 december 2021

Av Sofia - 25 december 2021 19:16

En kall o krispig morgonpromenad genomfördes efter frukost. Tog extra tröja under vinterjackan och ett par tjockare vantar samt både mössa och jackhuvan. Det var rejält med kyla. Men efter tre km fick jag upp värmen och man kunde njuta lite. När vi kom till Vallbohaga gick vi på isen tillbaka till Solbacka. I solen. Längs strandkanten hela vägen då förra årets isolyckor fortfarande sitter i mentalt. Men isen är tjock - 15 cm berättade en husse som var ute med sin hund.

Hem o garnera kokta ägg och lägga upp kallrökt och gravad lax. Vårt bidrag till julbordet i Torset idag. Vi stämplade in kl 12.30, precis som avtalat och vi visade våra Covid-pass, nej - det sista var ett skämt.

Nästan alla var samlade idag, förutom Henry och några respektive till kusinerna. Jag kände att jag saknade Henry nåt helt fruktansvärt idag. Tradition med julmiddag i Torset med mina syskon, mor och far.

Maten var god och samtalen var härliga. Mamma och pappa underhöll med julsånger och julstämningen var verkligen på topp. Kaffe och struvor till efterrätt innan förste man lämnade. I år var det bror Anders som hade ladugården.

Vi forsatte till Solbacka för att dela ut de klappar vi köpt åt barnen. Framför brasan blev det en mycket mysig stund innan Johanna och Oliver skulle vidare, hem till Borås och sina goa katter.

En underbar dag där nära och kära har samlats - det var längesen då det blev nada av Juldagen pga pandemin förra året. Så skön känsla i kroppen. Å jag blev så oerhört glad för mina klappar. Ett GOTT doftljus från Rituals, mitt favoritspray från Body Shop och en otroligt fin flaska Amarone. Kidzen vet vad jag gillar.

God fortsättning alla!!!

Mina älskade föräldrar

Så mycket god mat

Lukas, Simon, Jonas, bror Anders m fru Lotta

Brir Pelle, jag, pappa, mamma, Simon

Simon och kusin Ella, kusin Anton, kusin Lukas

Oliver och svägerskan Monica

Jag och mina kidz. David. stella och Johanna. Henry saknas med sin Alexandra. Å Davids tjej Matilda

Julklappsutdelning hemma framför brasan

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards