Alla inlägg den 22 december 2021

Av Sofia - 22 december 2021 20:18

Fem kilo köttbullar?minst. Omsorgsfullt kryddade, rullade och färdiggjorda på plåt i ugnen. Kan inte begripa att jag förr stod och stekte och stekte o stekte. Det var Jonas som introducerade den brighta idén att plåtbaka dem. Sedan, innan man äter dem, steker man till dem så de får yta. Å nej vi ska INTE äta alla nu i jul men av olika anledningar blev det mycket färs. Otroligt gott att ha i frysen, plocka fram när tiden är knapp och långkok inte hinns med.

Å den sista färsen blev lite större biffar för vi orkade inte rulla mer. Dessutom tog bakplåtspapperet slut vilket är bra att ha till just köttbullebaket.

På lunchen idag var jag o köpte mig en bok. En av mina före detta jobbarkompisar på f d PWC kan titulera sig författare. Det är så otroligt coolt. Vilken häftig känsla det måste vara att få stå där utanför bokhandeln och signera sina egna böcker. Riktigt längtar efter att få börja läsa. Gott kämpat Cecilia Andersson och så modigt!! Grattis till första boken, är övertygad om att det kommer fler. Sanningen är ju att jag själv har samma dröm. Råmanuset finns i skallen. Titeln är klar men hemlig.

Ha en riktigt härlig kväll!!!

Grattis Cilla till din egen bok! Ser fram emot att läsa den.

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards