Alla inlägg den 8 december 2021

Av Sofia - 8 december 2021 16:17

Det är nåt speciellt med matchdagar. Allt man gör före kvällens match är lite känsla av förberedelser. Å vi förberedde oss.

Melinda körde in oss till San José och släppte av oss vid ett stort område av affärer och köpcenter. Vi har tillgång till bil men tack och nej tack och Jonas känner likaledes. Fyra-fem filer och det går fort. Folk är dock duktiga på att blinka när de hastigt byter fil.

Tanken slog mig nog aldrig att jag skulle till soliga Kalifornien och köpa mig en lång stickad kofta men så blev det. Å den från HM jag har hemma har passerat bäst före datum. Den nya köptes inte på HM. Å så det viktigaste. Fyra påsar M&M kulor - de röda med jordnötssmör inuti till mina älskade kidz.

Solen kom fram igår och då kände vi verkligen hur varmt det kan vara. Tog en god lunch och välbehövlig promenad innan det var dags för match.

Stod en bra stund i kön före insläpp. Allt gick fint, visa upp elektroniska biljetter och covidpass. De tittade en bra stund eftersom USA har ett annat system än Europa. Det enda som strulade var min väska, ny för dagen. Tänkte jag skulle passa på stt byta ut min gamla, även den från HM. Ni hör ju - det finns mycket här borta man villhöver. Väskan var någon cm för stor. Not allowed! Jag stod bara o gapade. Tänkte han kanske kunde kolla i väskan men det var storleken det hängde på. Jonas sa till slut We are from Sweden and we did not know. Det gick hem. Jösses.

Å matchen var sååå kul. Otroligt spännande match mot Calgary. Mäktig känsla att få vara med om detta. Får nypa mig i armen hela tiden. Å när Erik gör mål och ett assist och blir en av matchens stjärnor - det är mäktigt att sitta bredvid den stolta fadern då. Han blev iofs utvisad en gång (puck över plexiglaset) men det glöms ju bort. Å kvällen toppades med seger. Så skönt!! 5-3 blev siffrorna. Sista målet i tom kasse.

Go känsla att få åka med Erik hem i hans bil (och jag trodde faktiskt först att avgasröret gått sönder när vi drog iväg men det berodde på helt andra saker?.)

Heja hajarna!!!

Lite palmer och lite sol

Julpynt

Oj vad han shoppar Jonas? ;)

Det viktigaste

Så god lunch - pasta med lax o jag valde äggplanta med mozzarella och tomatsås

Å så dubbel espresso - ett måste i detta land där de inte kan göra kaffe.

Matchkväll

Ett foto vid denna pelare är ju liksom ett måste

Munskydd inhandlade i shopen

Nationalsångerna ljuder

Å den spännande matchen vinna av San José Sharks - som grädde på moset

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards