Direktlänk till inlägg 16 april 2023

Utan strumpor och skor

Av Sofia - 16 april 2023 19:29

Blåsippan ute i backarna står.... Njae, det gör den kanske inte ännu, jag har då inte sett nån. Men jag har varit utan strumpor och skor hela eftermiddagen. Njutit av solen och värmen på altanen. Helt underbart. Som man har längtat. Ofattbart att den tiden på året är här, där allt blir lite enklare och allt känns lättare.


Hade en helt underbar kväll igår, med Stella. Hon hämtade sushi och kom ut och vi käkade tillsammans. Sedan satt vi och kollade gamla fotoalbum. Jag visade min student och studentbal och även den kadettbal jag en gång i tiden hade den äran att få vara med på. Häftiga minnen och de är starka. Jag hyrde en klänning. Väldigt röd och den ser ju lite ut som en bakelse. Men Stella tyckte den var fin. Hon tycker förövrigt alla kläder jag hade i slutet av 80-talet var coola och fina. Dagens ungdomar ser detta mode med helt andra ögon, tydligen. Jag tycker inte jag ser klok ut på vissa bilder. När klockan blev 22 började vi kolla på Stolthet och fördom. En gammal klassiker som höll på i två timmar. Stella hade inte sett den och jag hade nog glömt bort den - om jag nu har sett den förut. Helt underbar! Somnade inte en gång vilket är otroligt i sig. En underbar film. Klockan midnatt dök Jonas upp från sin Tysklandsresa. Allt hade gått bra. Men han var trött.


Idag har vi käkat frukost utomhus, vad annars? Vi har gått en promenad. Förbi Torsa stenar och fikade på drakröset. Några steg, lite historia och kaffe plus mängder med sol. Kan det bli bättre? Knappast. Sedan gick vi åsen i skogen. Så gott. Vi alla behöver vår och värme och behagligare tempteratur. Hela kommande vecka ska vara fin. Naturen kommer förmodligen explodera av gröna nyanser. Underbart! Nu känns det som att våren är här för att stanna!


Ha en fortsatt härlig söndag!


 

Inför kadettbal 1990

   

Steg, historia och kaffe plus sol

   

Torsa stenar

 

Fika vid drakröset

 

Utan strumpor och skor på altanen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 28 april 19:08

Sitter i fåtöljen och det är första kvällen på länge som vi inte tänder en brasa. Äntligen har vårvärmen kommit och den är så otroligt efterlängtad. 19 grader idag och go sol. Har njutit hela dagen även om vi har varit lite trötta efter festen igår. ...

Av Sofia - Lördag 27 april 15:44

Veckan som gick var minst sagt mastig. Men även kul och känns det mastigt och kul och inte bara mastigt funkar det. Jag funkar! Torsdagskvällen innebar kommunfullmäktige och det var en hel del större ärende. Årsbokslut, jobbstrategi och gymnasiesamve...

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards