Alla inlägg den 7 april 2023

Av Sofia - 7 april 2023 16:52

Idag tog jag en långpromenad. Jag gick jag till stan, tog en cappuccino på Espresso house och gick tillbska hem genom skogen. En underbar tur och istället för musik lyssnade jag på en pod. Beslutspodden som är skapad av Mona och Ari Riabacke. Ari hade en grym föreläsning på Centerpartiets kommundagar i Helsingborg i februari i år och han trollband mig och över 800 andra Centerpartister. Han var sista programpunkten som kan vara en utmaning efter två dagar men det var så otroligt bra. Budskapet var att tro på sin egen kraft och inte vara rädd för att misslyckas. Jag bär med mig denna föreläsning och hans framförande djupt inne i själ och hjärta. Just vid den tidpunkten behövde jag det som mest. Skulle precis lämna ett jobb som jag älskade och kunde, skulle påbörja uppdrag kommunalråd. Det var som att slänga sig ut för ett stup, utan fallskärm.

Beslutspodden har en skatt av avsnitt och jag valde idag Magdalena Forsberg. Hela hon är ju underbar och en riktig, som Ari sa, en landsmoder. Magdalena har oxå brottats med dåligt självförtroende och fått jobba med detta. Svårt att återberätta men lyssna på podden.

Cappuccinon på EH var mycket god. Energi för att traska hem. På hemvägen lyssnade jag på ett nytt program. Då hade de ingen gäst utan de pratade om Monas bröstcancer, hur de tacklade detta mitt i livet. Tårarna rann.

Nu är potatisgratängen i ugnen och om nån timme äter vi påskmiddag tillsammans. Vi och Jonas barn Miccan och Pelle med respektive plus barnen. Å Stella kommer! Underbar kväll väntar!!

Glad påsk igen!!

LYSSNA!!

Frukost i Solbacka

Elise o Isak

Nässjö stad i påskskrud

Läckra ägg

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards