Alla inlägg den 22 april 2023

Av Sofia - 22 april 2023 18:49

Från mängder med snö och flera minusgrader till dagens sommarvärme på bara några veckor. Man hinner knappt med i svängarna. Orken hänger inte heller med, ha ha. Så enormt trött. Både av sol och arbete. Efter frukost utomhus, förstås, blev det rundan i skogen och på Åsen. En mil förvisso men den promenaden tog. Hem och njuta sol innan arbetsmyrorna i oss vaknade till liv. En altan städades grundligt. Alla spår av vinter sköljdes och skurades bort. Enormt skönt.

Nu när vi har skaffat oss altanglas innebär det tillägg i sysslorna på våren. Alla skenor eller spår där glasen går, t ex. Hur mycket barr får det egentligen plats där? Å smuts. Själva fönsterputsningen lejer jag med glädje bort och detta har jag redan beställt av Rut eller rättare sagt Höglandets Allservice. Så nära som möjligt inpå kommande stundent så förhoppningsvis allt pollen är hyfsat slut. Kanonresultat och billigt jämfört med den tid det skulle ta mig att få ordning på rutorna. Jag får liksom inte till det.

Å så allt ögongodis som poppar upp här och där. Blommor i landet, vitsippor och annat fint. Till och med en blåsippa hittade jag idag. Lägg till en fantastisk utsikt, klarblå himmel och strålande sol. Det kan inte bli så mycket bättre!

Ha en fortsatt fin lördagskväll!

Sippor på promenaden

Man får verkligen inte gå på andras murar men idag gjorde jag det. Har varit sugen länge.

Vi gjorde vårfint utomhus

Till o med en blåsippa hittade jag på tomten idag.

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards