Alla inlägg den 12 april 2023

Av Sofia - 12 april 2023 20:13

Jag tillhör den skara som tror. Tror på något annat efter detta som händer på jorden. Tror på att någon faktiskt hjälper till och vakar över oss när vi lever och sover. Nu på våren när knoppar börja spricka och löven snart växer ut, när hela naturen väcks till liv - det finns en mening. År efter år - allt det vi ständigt får vara med om. För mig är det orimligt att allt en slump. Det MÅSTE finnas en mening i allt som sker.

Sedan finns det stunder då jag kan tvivla. Krig, elände och olyckor - det finns säkert en motsatt kraft eftersom jag är helt övertygad om att vår herre inte önskar någon något ont. En högre makt vill varken fattigdom eller att cancer ska avsluta människor livslåga.

Ibland får jag dåligt samvete att jag inte tackar honom ordentligt. Allt det fantastiska jag har fått och får uppleva. Allt jag har bett om och ber om. När han faktiskt hjälper mig. Han har utsatt mig för prövningar och även det är jag tacksam för. På något sätt har jag klarat ut det. Riktigt bra dessutom. Jag blir starkare. Idag är jag extremt tacksam. För absolut allt!

Även om jag kanske inte bett böner är jag glad och tacksam för att Jonas grabb Erik nådde 100 poäng på en säsong, i gårdagens hockeymatch. En suverän prestation - ende svensk och det har inte gjorts på 30 år. Jonas är ju verkligen delaktig i detta. Glad och tacksam att David skrivit på för Nässjö IF som målvakt ytterligare ett år. Såååå kul!! Lycka till älskade son och jag hoppas av hela mitt hjärta att du får stå fler än tre matcher nästa säsong. Det är du värd!

Jag har levt med Alvedon i två dagar, det har idag vänt. Tacksam!

David har kritat på

En grym prestation

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards