Alla inlägg den 10 april 2023

Av Sofia - 10 april 2023 17:44

En underbar påskhelg är snart till ända. En påskhelg med extra allt. Eller äggstra allt. Extra mycket social samvaro, extra mycket sol, extra mycket god mat, extra mycket godis. Jag toppar det med halsont och huvudvärk denna dag och i ärlighetens namn har jag kört på lite väl hårt kanske, men likväl lika underbart. Känner mig dock bättre nu än vad jag gjorde i morse så förhoppningsvis blir det inte värre. Får inte, kan inte, vill inte, hinner inte vara sjuk.

Sedan jag skrev sist har vi varit på påskaftonsfest hos bror Anders och Lotta. Firade att hon fyllt 60 år. Makalöst god mat, lamm och potatisgratäng. Så trevligt att träffa Simon, Anton o hans tjej Maja. Även kusin Kristin var med.

I går kom alla barn hit hem till oss. Först anlände Henry och Alexandra och jag övningskörde en stund med Alexandra. Sedan kom Johanna och Oliver, lite senare David och Matilda. Solen strålade i kapp med mig. Då mår jag som allra bäst, när alla är hemma. Helt underbar känsla. Alltid. Det var äggjakt i trädgården och de lyckades även i år att hitta dem. Vi grattade Oliver som fyllt 30 år. Grillförkläde som present - check. Väva fick ett helt gäng plantor av Olivers föräldrar. Så fina. Tomat, chili o paprika.

Mor och far anslöt och vi käkade god påskmat. När alla sitter vi bordet tillsammans är det som att jag vill stanna tiden, frysa dem. Kan det inte alltid få vara så här. Mor och far är med oss.

Stella hade gjort världens vackraste påsktårta. Man ville knappt sätta tårtspaden i frostingen och alla blommor. Men det gjorde vi och den var sååååå god. Kvällen avslutades med sällskapsspel. Alltid lika kul.

Huset fullt av övernattare. Mysigt!!!

Hos Anders och Lotta

God mat med gott sällskap

Far och mor och mitt barndomshem i bakgrunden - det hus som nu Pelle och Monica flyttar ifrån

Altanhäng. Äntligen lite värme!

Oliver 30 år blir firad

Äggjakt

Alla på bild!

Vill frysa tiden

Vackraste och godaste tårtan

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards