Alla inlägg den 2 april 2023

Av Sofia - 2 april 2023 14:36

Dag nummer två och solen öser på. Ljuvlig helg trots att den rikliga snön känns som ett rejält aprilskämt. Men, det smälter bort i en rasande fart med hjälp av solens kraft,

Både igår och idag har vi gått långrundor och underlagen har varit ömsom gegga, ömsom is och snö. Utefika på altanen och värmen där mot väggen är så otroligt skön. Som man har saknat solen och värmen.

Igår var min vän Susanne och jag på bästa konserten. Tommy Nilsson i Barkeryds kyrka med turnén Öppna din dörr. Med sin ljuvliga stämma och enorma röstresurser öppnar han varje port och dörrarna står vidöppna. Med en fantastisk kör bakom inklusive kyrkokören i Barkeryd blev det en magisk stund. Vissa låtar hade jag inte hört men hans texter är meningsfulla och tänkvärda. Budskapet att vi ska hjälpa varandra, slösa med kärlek hjälpa de som flyr stämmer fint med mina egna värderingar. De riktigt stora hitarna är fantastiska. Dessutom är han i mellansnacket väldigt rolig. Kyrkan var knök full, alla biljetter sålda.

Efteråt kom vi hem till dukat bord. Jonas hade fixat allt. Potatis i ugn, chèvresallad, sås och grilat gott kött. P-A hade stöttat upp under tiden, han dukade. Så lyxigt att bara få sätta sig. Vi satt länge och pratade - supermysigt!!

Nu sitter vi i solen och njuter och jag tänker sitta här länge.

Ha en forsatt fin söndag!!

Aprilpromenad

Utefika

På plats i Barkeryds kyrka

Maffig kör som sjöng Såå bra

Tommy Nilsson - underbar pipa och enorma röstresurser

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards