Alla inlägg den 3 april 2023

Av Sofia - 3 april 2023 20:16

Idag, tredje april var dagen då min ersättare kom. Klockan sju anlände Maria och det var full speta från dagens början till dagens slut. Rätt in i en månadsuppföljning och tiden var och är väl den enda egentliga fienden vi har. Eftersom påsk hackar av så gällde det att idag vara klar med vissa bitar. Uppföljningssamtal med avdelningschefer på onsdag, heldag. En hälsningsrunda klockan 8 och det tar alltid lite längre tid än man tror. Ett viktigt och värdefullt måste. Maria är en toppentjej och hon är så välkommen. Hoppas hon känner det, ha ha för allt har då inte gått smärtfritt idag.

Att bara komma in i alla system dag ett, kan vara en rejäl utmaning. Sedan lite strul med bokföringsmallarna som sinkade oss. Men, shit det är världsliga problem. Allt löser sig. Hon kommer att bli grym som förvaltningsekonom på tekniska. Å jag unnar henne verkligen ett arbete utan att behöva debitera sin tid på kund. Det må vara stressigt i rollen som ansvarig ekonom på en kommunal förvaltning bitvis men just den stressen - med debitering kund - är över.

I morgon har jag några möten på stadshuset men mitt på dagen kommer vi att sy ihop grunderna till uppföljning mars. Möten för prognosen på onsdag. Finlir och grundligare genomgång av kommunal organisation får vi ta senare. Man vill ju försöka vara pedagogisk och strukturerad när man lär ut för jag äääälskar verkligen att delge min kunskap. Det är dock inte helt lätt alltid, har man jobbat 14 år på tekniska är vissa saker naturligtvis automatiserade och väldigt självklara. Har man aldrig arbetat inom offentlig förvaltning är det såklart värre.

Drygt 51 kWH har vårs paneler gett oss idag. Det är såååå häftigt. Snön ligger och det är kyligt på nätterna men tack solen för den glädje du skänker oss. Å pengar, ha ha.

Vackert och kallt

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards