Alla inlägg den 15 april 2023

Av Sofia - 15 april 2023 19:21

Sov länge. Tyckte liiiiite synd om Jonas när hans mobillarm ljöd klockan 04.00 Självvalt förvisso. Idiotresa till Tyskland med fritidsklubben på sitt jobb. Handla dryck i alla möjliga former. Bland annat till kommande studentfest. Mitt förslag att göra det tillsammans och göra det till en minisemester slog inte riktigt an.

Jag har dock haft en bra dag. Efter en lång sovmorgon intog jag frukost ute på altanen i solen. Eller vi kan döpa om stunden till brunch för det blev sen förmiddag. Gick en sväng i det vackra vädret. Första promenaden UTAN vinterjacka. Har mer eller mindre bott i den sedan oktober. Pratade med mamma under tiden. Har verkligen inte haft så mycket tid över för just den sysslan i veckan.

Skulle bara vila och läsa dokument och handlingar idag. Det blev både dammsugning, tvätt och kratta grenar ute i trädgården. Ville liksom inte gå in och lämna det vackra vädret. Läste dagens tidning utomhus och inte förrän för en stund sedan läste jag igenom ärendelistan till nästa veckas kommunstyrelsesammanträde. Det mesta har jag läst förut men en repetition skadar aldrig.

Kvällen sänker sig över Solbacka. Nu är det vår på riktigt. Jonas kommer vid midnatt. Många timmar i buss.

Lördagsbrunch i vårsol

Eken skräpar ned

Så gott!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards