Alla inlägg den 30 januari 2021

Av Sofia - 30 januari 2021 18:18

Det blev en rolig lördag och lite annorlunda. Vi startade med frukost vid brasan. Alltså - huset blir lite kallt när mätaren visar minus 11 samtidigt som det blåser. Värmen som kommer från kaminen är så skön och man vill knappt gå därifrån. Men det gjorde vi o vi skulle gå rundan i skogen. Ångrade oss dock o gick mot stan istället. En chailatte hägrade som lite extra energi.

Dörren till den mysiga och relativt nya butiken/salongen Naturligtvis Salomonsson?s på Storgatan stod öppen och notera att Jonas ville gå in o kika. Å det är ju inte vilket ställe som helst. Ljus, choklad och hårvård, hudvård, salong - allt i ett. Med en tråd tråd - bara ekologiska produkter. Maria undrade om hon fick bjuda på ett glas bubbel o vem tackar nej till det... Inte vi i varje fall. Å vi hade ju ingen bil. Idag sålde Kulebo gård lammskinn i butiken och nu vill jag poängtera att det var inte bubblet som fick mig att köpa. Två lammskinn till våra fåtöljer framför brasan - det har vi pratat om länge. Ett mysigt besök o pratstund blev det och hem traskade vi med en kasse med två skinn.

Nu hann vi inte hem till bandymatchen som NIF spelade mot LAIK i Stinsen arena. Men jag följde den via mobilen i fickan. När vi kom hem inredde jag fåtöljerna med skinnen och NIF vann matchen med 4-2. Sååååå gott! Samtidigt fick jag upp ett minne på Facebook. David i solen vid bandymålet för 10 år sedan. Häftiga känsla. Den lille parveln, då. Nu, stor o vuxen o spelar med NIF.

Ha en fortsatt go kväll. Jag lämnar inte min fåtölj i kväll. Lammskinnen är så sköna att sitta på.

Så vackert!

Vitt, vackert o kallt!

Ett minne! 10 år sedan!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards