Alla inlägg den 14 januari 2021

Av Sofia - 14 januari 2021 20:07

En av årets mest hektiska dagar har passerat. Den dagen kommunens fakturasystem ska tömmas på fakturor. Flödet ska vara tomt innan allt börjar om på ny kula. Vi förvaltningsekonomer har ett stort ansvar att jaga folk så de tar hand om uppgifterna.

Nu, såhär på kvällen är jag helt slut. Jag har påmint de senare veckorna och under dagen har jag skickat ut statusen ett antal gånger om hur många fakturor som ligger kvar. Undertecknad ?fakturahäxan? för vi kallas så, vi fyrkantiga ekonomer. Idag har inte känt mig fyrkantig - mer som barbapappa. Ni som minns den otroligt roliga tecknade serien - figurer i olika färger som kunde förvandla sina kropp till olika former. Jaga fakturor, boka upp kostnader på gamla året som inte kommit oss tillhanda o så lite nämndmöte på det - presentera budget 2021.

Klockan fem var flödet tomt och det känns som julafton igen. En sån seger. Å jag tackade alla mina medarbetare för gott samarbete. Grymt bra jobbat.

Å så levererade Post Nord ett paket från Lykos. Fint schampo från Olaplex och jag är så glad. De flesta gnäller och skyller på Posten men jag är extremt nöjd. Alla de leveranser jag beställer hem kommer exakt när de ska. Toppen! Å schampot o balsamet var super. Fick en silkessnodd på köpet. Det sägs att dessa sliter mindre på håret. Jag är så lättlurad.

Kväll! Mer än trött! Ny dag i morgon! Vila väntar!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards