Alla inlägg den 12 januari 2021

Av Sofia - 12 januari 2021 18:32

Vi har inte den bästa relationen. Kung Bore o jag. Jodå, idag kändes det mycket bättre när solen lyser o snön ligger vit. Visst är det vackert. Men allt det andra... Å det har ju verkligen varit det andra ett bra tag nu. Slask o snö om vartannat, grått o blåsigt.

Igår skottade jag en bra stund. Vädret slog om och det började REGNA för att senare på natten slå om till kallare temperatur och mer snö. Det är inte bara ångesten att mina nära o kära är ute på hala vägar. Jag gillar inte vintern. Enkelt uttryckt. Men man längtar ju ännu mer till våren och det är väl kontrasterna som gör det.

Men igår googlade jag löparskor med Icedub så jag ger mig inte. Å idag blev det en underbar lunchlöpartur. Jag hittade ett par XL dra-på-dubbar i vinterlådan vilket funkade bra. De klämde åtminstone inte på tårna. Å när jag sprang där på vägen mot Rävsnäs och solen stack mig i ögonen (man är ju inte van) - det var behagligt. Fäste under fossingarna och kylan var inte jobbig trots 3-4 minus. Det lär ju bli värre kanske MEN jag ska nog greja det igen. Kung Bore o jag! Det funkar!

Ha en fin kväll!

Morgon-vy från arbetsplatsen

Hjälpmedel

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards