Alla inlägg den 29 januari 2021

Av Sofia - 29 januari 2021 18:21

Julafton i ekonomens hjärna. Jo, men det känns lite så idag. Det är julafton mentalt sett och det är en mycket go känsla när man exporterar bokslutsdokumentet till Word och får upp rubriken på skärmen. Årsredovisning 2020, Nämndernas och bolagens verksamhetsberättelser, Tekniska Servicenämnden, Tertial 3 2020.

Bokslut check!


Under hela januari har man lagt många intensiva timmar på bokslutsarbetet och jag vill nästan påstå att det kan liknas vid en förlossning. Smärta, tårar, svett och en enorm glädje när man äntligen är klar. En graviditet som startar när budgeten läggs och sedan växer det till sig under året, månad för månad. Man följer upp varje månadsbryt och kontrollerar så allt ser ok ut. Nu har bebisen sett dagens ljus och vi har ett resultat för 2020. Å det var en välskapt resultat. Rätt så mycket plus på sista raden trots hårda besparingar under året samt Corona på det, som inverkat mycket. Svältkost med andra ord.


Nu kan jag slappna av ett ögonblick...till måndag. Då börjar arbetet med RS - räkenskapssammandraget. Statistik som ska in till SCB från kommunerna varje år. Jag fixade det förra året och vet ni, det kommer jag att göra i år igen även om jag inte direkt jublar över denna arbetsuppgift.


Nu har jag tagit helg. En extra skön känsla denna fredag. Det rödvinsglaset på en AW med kollegor via Teams - det kändes ungefär som när man fick in kaffebrickan när barnen hade kommit till världen. Kön? Tja, som alltid är det helt ointressant. Bara glädje - att allt har gått bra! Ett bokslut är fött.


 

Bokslut 2020 - Check!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards