Alla inlägg den 25 januari 2021

Av Sofia - 25 januari 2021 18:33

Fullllllllll rulle. Hela dagen. Kommer på mig själv att jag knappt andas ibland. Frågan är om just det är så bra. Har fått ett program installerat på datorn. Ett pilotprojekt. Paus-it. Längst med till höger på skärmen, med jämna mellanrum kommer det fram en liten gubbe och då ska man delta i några övningar. Tar inte många minuter men kroppen får ett avbrott och lite stretching. Pausrörelser. Första gången kändes det positivt att göra detta. Andra gången satt jag i möte och hoppade över. Tredje och fjärde gången blev jag mest irriterad. Men jag ska skärpa mig - det är naturligtvis så bra. Nu rör jag på mig i överkant om man ser till hela dagen men såklart att det blir kompakt stillasittande däremellan.

Å så händer det plötsligt. Har tänkt tanken tusen gånger men inte kommit till skott. Har handlat via nätet på ICA för första gången. Det var inte den sista. Så smidigt. När man väl kom in i rätt app o loggade in med bank-id visades alla de vanligaste varorna man brukar handla. Förunderliga digitala värld som har koll utan att man tänker på det. Grekisk yoghurt naturell låg överst av nån mystisk anledning, ha ha! Mjölk, tomater, knäckte och ost kom därefter. Jo - dessa varor är standard.

All den tid vi sparade på att gå omkring inne i butiken - den tog vi framför brasan med en semla från Princess. Inte så dumt.

Ha en fortsatt go kväll!!!

Lite för söt mandelmassa men väldigt god. Å det finns en bredvid som gärna äter det jag inte orkar.

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards