Direktlänk till inlägg 7 mars 2023

Bakslag

Av Sofia - 7 mars 2023 21:46

Man vet att de kommer. Man vänjer sig aldrig. Bakslag på våren. För mars månad är vår. Punkt. Men inte idag. Om du nu ska visa dina muskler Kung Bore, behöver du ju inte ta i så du spricker för det gjorde du under dagen. Gumman Tö kommer ändå att vinna till slut, det vet vi. Men du har verkligen skrämt slag på henne för ett tag.

Nu när jag ligger i sängvärmen känns det rätt okej. Det gjorde det inte vid klockan halv sju då jag skulle skotta fram bilen efter jobbet. Kunde knappt komma loss från parkeringen. Jag fick skotta snö vid däcken och trixa en stund. Körde i 50 km hem till Solbacka. Jag som nästan aldrig tar bilen till jobbet. Just idag gjorde jag det men å andra sidan hade det inte varit roligt att pulsa hem i snö och mörker.

En 12-timmars arbetsdag är den slut men det har varit en otroligt bra dag, styrselsemöte Träcentrum, träffat nya människor och fått en liten inblick i deras verksamhet. Kul att också få träffa deras revisor som är en fd jobbarkompisar på fd PWC. Möte kommunstyrelsens arbetsutskott och därefter ett möte om handelsutveckling i Nässjö stad. Superintressant.

Det är skönt att landa i en go fåtölj framför brasan efter det. Kom aldrig till Damernas värld eller boken om Prinsen Harry, jag kollade och betade av dagens mejl. Oxå skönt för nu är det gjort!

Godnatt Kung Bore! Gå och lägg dig!!

Idag fick dessa sig en kall dusch men de finns där under täcket?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 19 maj 18:29

En så go helg har snart passerat. Det vackra, varma vädret bara fortsätter och man vill vara ute absolut så mycket det bara går. Förutom när det hockeymatch VM. Den tittade vi på såklart igår och det gick ju bra även denna gruppspelsmatch. Det blir m...

Av Sofia - Fredag 17 maj 16:23


Håll gränsen ? gå och rösta i EU-valet Snart är det dags för EU-val. Mellan den 22 maj till 9 juni har just du möjlighet att påverka. Du har en möjlighet att lägga en röst på en kandidat som kan göra skillnad. Nu har valkampanjen dragit igång på allv...

Av Sofia - Onsdag 15 maj 19:28


Min äldsta moster har somnat in. Anna-Lisa har flyttat hem till änglarna och framförallt till maken Gustaf som lämnade oss 2017. Då var han 102 år. Anna-Lisa har levt nästan ett helt sekel, hon skulle fyllt 100 år i november detta år. Det är svindlan...

Av Sofia - Tisdag 14 maj 18:17

Den känslan. Känslan när man får hämta Stella på Nässjö station efter att hon har varit i Edinburgh en dryg vecka. Jag var betydligt lättare i sinnet än när jag skjutsade ned henne till stationen förra måndagskvällen. Är väldigt stolt dock, att hon e...

Av Sofia - Söndag 12 maj 18:10

Jodå, vi höll oss vakna - genom alla låtar igår när Eurovision gick av stapeln. Tycker det var ett proffsigt arrangemang av Sverige och Malin och Petra ledde det med den äran. Kroatien mot Schweiz och sistnämnda drog ett längre strå. Gillar den låten...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards