Alla inlägg den 22 mars 2023

Av Sofia - 22 mars 2023 19:19

Idag är det min pappas Kenneths namnsdag. Grattis älskade far och grattis till alla andra Kennethar oxå. Känner ett par till. Kenneth, min chef och Kenneth Roos bl a.

Stort och varmt grattis även till Anton Karlsson som fyller 30 år idag. Mitt första syskonbarn som såg dagens ljus när jag samtidigt stod i en solig skidbacke i Trysil. Skidresa med RH-Stolen. Minns så väl det där samtalet från min bror Anders. Jag hade blivit något nytt. Jag hade blivit faster.

Å det var en skriftlig övergång till skidor utför. David åkte förra veckan iväg med Nässjö IF på avslutningsresa till Sälen för just skidor utför. När dessa dagar var slut skulle hans tjej Matilda med familj komma upp för en vecka. Han bytte bara stuga. I lördags när jag stod och stekte bacon och stod i ett pastakok ringde ett okänt nr. Strax efter fick jag ett SMS av Matildas mamma Anne. Ring mig när du kan. Jonas fick ta kockrocken och tusen tankar i mitt huvud. Vad har hänt nu?

David hade fallit illa och slagit i huvudet och näsan. En färd till Mora lasarett och konstaterad hjärnskakning. Anne är sjuksköterska och hon sa att jag inte skulle vara orolig. Det lugnade men maktlöshet att vara så långt ifrån. Jobbigt! Han mindes inget. Röntgen ok dan efter och han fick komma hem till stugan. Så lessamt att råka ut för detta när tjejen kommer upp och de ska ha semester. Men tacksam för att det inte gick värre.

Idag är Stella i Stockholm med sin klass. Hon levererade nyss underbara bilder från huvudstaden. Museum, Slottet, Dramaten och Zinkensdamms vandrarhem är några av punkterna. Dramaten har jag aldrig besökt och jag är avis på riktigt!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards