Alla inlägg den 3 mars 2023

Av Sofia - 3 mars 2023 18:41

Rubriken är faktum. Jag sitter ju här. En rätt så underbar känsla. Tillträdde som kommunalråd i onsdags, den första mars men har ju smygbörjat åtminstone två-tre veckor. Det är mycket nytt och otroligt mycket att ta in, möte på möte och man måste fatta snabbt och dessutom ta ställning. Hela tiden!

Jag är van att ha full kontroll över precis allt. Eller åtminstone är det alltid mitt mål och strävan i min roll som förvaltningsekonom på tekniska. Men jag har insett det, de senaste dagarna, jag får försöka ha halvkoll på mycket i fortsättningen. Mitt nya uppdrag är lite så även om kanske omgivningen och kommunens medborgare förväntar sig att vi kommunalråd ska ha full koll på allt. Vi är också människor - inga överjordiska varelser.

När jag sitter här, i nya helt fantastiska fåtöljer, kan jag konstatera. Jag har installerat mig på mitt nya rum, fått igång skärmar och utrustning - helt själv. Varit på mängder med möten och lärt mig massor, kommit en bra bit på väg med februaris ekomiska uppföljning tekniska, haft gruppmöte Centerpartiet och årsmöte Centerpartiet, deltagit och besvarat frågor på allmänhetens frågestund. Allt med glädje och inte ont i magen. Det har varit utmanade men spännande och kul!

Lite bonus att jag i eftermiddags hann läsa igenom årsredovisningarna och verksamhetsberättelser för Trygga hem och Träcentrum inför årsmöte kommande vecka. Det stärker!

I eftermiddags fotade jag de första snödropparna och bara det är ju lycka!!! Plus en underbar kvällshimmel!


Go fredag!

Idag praktiserade min nya kollega, kommunstyrelsens ordförande Sara Lindberg på cafe Vipan. Vilket härligt initiativ! Ansvarig för caféet Carro bredvid.

Lycka!!!

Mer lycka!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards