Alla inlägg den 18 april 2024

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18

Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt!

Jag tittar längtansfullt ut mot vår altan och uteplats och längtan efter att få premiärsitta i uttagna dynor känns onekligen avlägset. Ingen värme i sikte heller dessutom.

Idag skulle jag egentligen ha kampanjat på torget inför EU-valet men eftersom jag inte heller idag kände mig helt pigg hoppade jag det. Jobbade hemifrån och tog det lugnt. Dessutom tror jag inte att det var så mycket folk ute denna vinterdag. Flingor som föll och en grad varmt. Alltså vinter.

Nu värmer brasan och arbetsdagen är slut. En bra dag och jag har fått mycket gjort. Nästan så man känner sig lite duktig. Oftast känner jag mig bara otillräcklig. Försöker skaka av mig den känslan men otaliga gånger klistra den sig fast, som ett otäckt filter.

Ja, vi trotsar hursomhelst vintern och grillar en kycklingbit till middag. Man kan ju låtsats att det är varm vår i varje fall.

Ha en fin kväll!!

Här fattas det dynor. Och folk.

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards