Alla inlägg den 12 april 2024

Av Sofia - Fredag 12 april 20:16

Trots ihållande regn kom det folk till Malmbäcks torg denna eftermiddag. Invigning av nytt fräscht torg med mer grönytor, nya fina bänkar, japansk körsbärsträd och genomfartsgata är ändrad till gångfartsområde typ. Dessutom ett färgglatt övergångsställe!! Förändringar som uppskattas av de boende i pärlan Malmbäck. De har en otroligt fin ICA-butik inklusive medborgarkontor och litet bibliotek- inne i butikslokalen. Så fin!

Jag och min kommunalrådskollega Sara var inbjudna att delta, Sara höll tal och klippte band. Jag med flera serverade kaffe, Festis och glass till barnen. Potatiskastning, tipsrunda inomhus i ICA och godisregn. Ärligt talat är jag helt förbluffad över hur mycket folk det var med tanke på ihållande regn. Jag var blöt inpå kroppen när jag kom hem.

Kanske var det kransortskänslan som värmde, den positiva stämningen bland folket att de fått det finare på torget. I kombination med underhållning av suveräne trubaduren Anders Axelsson. En man från bygden som har en strupe av guld och en bred repertoar. Han sjöng låtar från olika tidsepoker och man fick önska. Jag önskade Ulf Lundells Kärleken förde oss samman. Jag frös inte ett dugg då. Så fint!

Extra kul att träffa en fd jobbarkompis som bor i Malmbäck. Kul att prata med dig Kerstin. Vi kommer tillbaka när körsbärsträden blommar i rosa.

Mentalt sett har det varit en tuff vecka. Denna fredag fick mitt sinne luft.

Laddar för distriktsstämma Centerpartiet i Skillingaryd hela morgondagen! Ska bli kul och spännande. Stella gör högskoleprovet på Brinell. LYCKA TILL älskade unge!

Ha en fin fredagskväll!

Sara håller tal.

Det färgglada övergångsstället

Anders Axelsson underhåller

Godisregn

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards