Alla inlägg den 15 april 2024

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17

Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd på vägen och det inträffade en del allvarliga olyckor igår, när träd föll över bilar. Tacksam att det inte hände oss något. Tänker på de som blev skadade. Så tragiskt och ledsamt.

Idag efter jobbet vårstädade jag bilen invändigt. I gott väder ville man vara ute till skillnad från igår. Jag förstår inte hur mycket grus och stenar det kan bli i en bil över vintern. Skulle kunna grusa en stor yta med detta. Nu är bilen så fin så fin, som ny. Check på den. När jag ändå var ute rensade jag årets första ogräs på vår grusade plan. Maskrosorna vill verkligen vara med från start. Jag tar upp kampen även i år. Vi får väl se vem som vinner.

Ett kärt återseende på jobbet på tekniska av en fd kollega. Pelle pensionär ska jobba lite extra och stötta i med sånt han är väldigt bra på. El, undermätare och system för det, så mycket mer är det kan jag inte. Kul i varje fall att ses in real life och inte bara bland Wordfeud-bokstäverna, ha ha.

Fisk och potatis med Stella. Gott! Gott!!

Ha en fortsatt go kväll!!

Noll sekundmetrar idag!! Tacksam!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards