Alla inlägg den 9 april 2022

Av Sofia - 9 april 2022 17:52

Hut vad matpriserna stiger. Tre kassar från ICA blir dyrare och dyrare. Å andra sidan när jag rannsakar mig själv är det inte så konstigt. En stor tupp i plåt fick följa med hem. Samt en orkidé, till. Det är extremt sällan jag köper inredning på ICA men den här tuppen var lite snygg. Dessutom är vår påskpyntslåda ganska liten. Med fördel kan den utökas. Det är dock få dagar tuppen kommer att få vara framme, mestadels får den befinna sig på vinden.

Jag älskar orkidéer och när det är bra pris brukar jag hugga en, särskilt när någon dito därhemma inte mår bra. Det är märkliga växter det där. Antingen tappar de blommorna direkt av någon outgrundlig anledning eller så blommar de länge och kommer om och kommer om. Hoppas denna var en sådan.

Idag har det varit en härlig återhämtarlördag. Sovmorgon, frukost, lång promenad i skogen med medhavd fika. Sedan städning av hela huset men det kan vara hyfsat avkopplande det oxå. Å så gott när det sedan är rent. Aprilväder hela dagen med ömsom sol, hagel, kornsnö. Det blir snart varmare.

Brasan värmer gott! Favoritboken ligger och väntar.

Ha en go afton!

En nyinhandlad tupp

Orkidésamling och lite annat

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards