Alla inlägg den 20 november 2021

Av Sofia - 20 november 2021 17:37

Efter en härlig sovmorgon startade jag upp dagen med gröt och ägg samt den lokala papperstidningen. Underbart att läsa den länge och noga.

Gråa regniga november. Jag tog itu med ljusslingorna utomhus. Fick ihop och fick upp dem men det är halvt knepigt när fingrarna blir stelfrusna. Timrar check så nu brinner de från tre till elva. Tvättade och städade. Motivation noll men även det ska ju göras ibland.

Sprang en härlig runda trots regnet och visst är tröskeln högre dessa dagar men när man väl fått upp flåset och med bra musik i öronen är det skönt. Sjömilsås runt och på stora vägen till Grimstorp var det inte mycket bilar vilket alltid är skönt. Älskar ju asfalt.

Åkte och handlade med Stella och det blir dubbelt så roligt eller hälften så tråkigt med sällskap. Det får bli tacos ikväll istället för igår.

Nu sitter jag i fåtöljen framför brasan och har tänt stjärnan i fönstret. Ja, jag tjuvstartar. Kan inte vänta till nästa helg. Ljuset och myset behövs. NU!!!

När det gäller löpning är det gott med 6 grader. Ingen is och ingen kyla.

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16 17
18
19 20 21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards