Alla inlägg den 13 november 2021

Av Sofia - 13 november 2021 16:54

Gårdagen var hektisk, krävande och lång. Började jobba kl 04.40 Jag veeeet, alldeles för tidigt men jag låg klarvaken i sängen och kunde inte somna om. Då är det bättre att nyttja tiden och de där timmarna var guld värda. Kändes lite mitt på dan när jag kom till Vipan lite över kl 8 efter att ha skjutsat Stella till skolan.

Budgetarbete med alla kost-städ-chefer från 8 till 15. Varje områdeschef ska lägga sin egen budget i systemet eller rättare sagt göra ett bra försök. Jag har gjort mängder med underlag för att underlätta och göra det enkelt men det är ändå inte det lättaste. Uppgifter som bara görs en gång om året är ofta lite svårt att komma ihåg. Men det är de som har koll på sin personal, inte jag, och tillsammans hjälps vi åt att göra det så bra som möjligt. Varenda cell i min kropp vill att de ska förstå det jag pratar om, utfall och rimligheten i belopp med en viss försiktighetsprincip. Dagen var bra och rolig. Timmarna gick fort, lite för fort. Det blir ju jag som i slutändan får sy ihop säcken och man ska hamna på noll. Kostnaderna och intäkterna ska gå jämnt upp då avdelningen är en resultatenhet.

När jag kom hem igår vid femtiden - jag var helt slut och lite dimmig i huvudet. En alldeles för lång dag. Idol hörde vi på i bakgrunden när vi satt vid elden och vi orkade inte alla sångnummer. Sängen var lockande.

Idag blev det sovmorgon, knäckebrödsmackor, ägg och tidningen. En skön löparrunda Sjömilsås runt - gillar fem grader utan is på vägen och snö i luften? En tur till stan o handla gåbortblomma till våra kära vänner Nettan och Mats i Frissebo. Det var ett tag sen vi träffades och det ska bli sååå kul att få komma till deras paradis vid Södra Vixens kant. Vi kan kalla kommande kväll för social återhämtning!

Trevlig kväll!!

Denna fina Champagne drack vi av igår. En födelsedagspresent av Henry o Alexandra som vi har sparat till ett speciellt tillfälle och att fira tvåårig bröllopsdag är speciellt. God!!

Vår lilla tama ekorre som i morse satt utanför vårt sovrumsfönster.

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16 17
18
19 20 21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards